Alleen voor ondernemers  

Uitgebreide productinformatie

125.000 artikelen

Snelle levering

Uw eigen contactpersoon

Alleen voor bedrijven

Geschiedenis Würth logo
Würth Logo
Würth Logo

"Een merk is als een persoon, we identificeren hem via zijn naam, kennen hem via zijn taalgebruik en reageren op een bepaalde manier op zijn aantrekkelijkheid en stijl" - Bettina Würth

Handelsmerk

De schroef is al vanaf dag één hét symbool van onze onderneming. Het is ons handelsmerk. Prof. dr. h.c. mult. Reinhold Würth heeft heel zijn leven aan het oprichten van de Würth-groep gewijd. De bedrijfsleider had al snel door dat hij een duidelijk en krachtig imago nodig had om naam te maken op de markt. Reinhold Würth liet zijn bedrijf groeien, ontwierp een passend logo en ruilde ‘IJzerwaren Adolf Würth’ in voor het welbekende ‘Würth-merk’.

Onze belofte, ons merk

Onze naam houdt een belofte in. Het merk Würth staat gelijk aan uitstekende kwaliteit, vlekkeloze service en onvoorwaardelijke betrouwbaarheid. Dankzij deze belofte en de aanhoudende vernieuwingen, heeft Reinhold Würth van zijn bedrijf de wereldleider in de distributie van professionele montageproducten en -systemen gemaakt.

Duidelijk en concreet

Duidelijk te herkennen in ons logo is de schroef, één van onze producten. Ons logo bestaat uit een schroef met cilinderkop en een schroef met bolle kop in combinatie met de naam Würth. Het logo heeft in de loop der jaren slechts enkele kleine aanpassingen ondergaan en vertegenwoordigt vandaag de dag nog steeds ons bedrijf in de hele wereld.

Timeline

 

Synthese en stijl

Het imago van Würth blijft vernieuwen. De eerste vennootschap van de groep, de Adolf Würth GmbH & Co. KG, werd intussen al meer dan 65 jaar geleden opgericht en het merk kan niet anders dan mee evolueren met het bedrijf. Bovendien is het belangrijk dat heel de wereld Würth op één uniforme manier kent.

Naar het voorbeeld van haar vader houdt Bettina Würth zich al jaren bezig met het versterken en positioneren van het merk.

Ze was en is de grootste verantwoordelijke voor de vernieuwing van het Würth-merk. ‘Die vernieuwing beperkt zich niet alleen tot het logo,’ vertelt Bettina Würth. ‘Een merk is als een persoon, we identificeren hem via zijn naam, kennen hem via zijn taalgebruik en reageren op een bepaalde manier op zijn aantrekkelijkheid en stijl.’