Alleen voor ondernemers

Gasloos logistiek centrum
EERSTE STAP NAAR EEN GASLOOS LOGISTIEK CENTRUM WÜRTH NEDERLAND
Gasloos

Op bedrijvenpark De Brand in ’s-Hertogenbosch is de bouw van de uitbreiding van het logistiek centrum van Würth Nederland in volle gang. De uitbreiding van 8.000 m² zorgt voor meer ruimte om efficiënter te kunnen werken, leveringen van meerdere locaties te consolideren en in een verdere fase een groot gedeelte van de orderverzameling te automatiseren. In de nieuwe expeditie kunnen zendingen dusdanig gesorteerd worden dat zij of zoals nu via een netwerk vervoerder, of toekomstig met een Würth contractvervoerder kunnen worden getransporteerd.

Voor het verwarmen en koelen van de nieuwbouw van het logistiek centrum en de verduurzaming van het hoofdkantoor wordt gebruik gemaakt van warmte- en koudeopslag (WKO). Deze week is gestart met de eerste boringen voor de WKO-installaties. Door de WKO-installatie in combinatie met een warmtepomp en zonnepanelen is de nieuwbouw CO2 neutraal. Gedurende de komende jaren zal Würth Nederland het huidige gebouw ook hierop aansluiten om hiermee volledig aardgasloos te worden.

Het ontwerpteam bestaat uit architectenbureau De Twee Snoeken, Ingenieursbureau Sweegers en de Bruijn en adviesbureau Tielemans. Het realisatieteam bestaat uit de bouwpartners Bouwbedrijf Berghege en technisch dienstverlener Kuijpers.