Veel gestelde vragen

Welke aanleermethode zijn er

Zelflerende bandenspanning (TPMS)

Na installatie van nieuwe originele (OE) TPMS sensoren of extra nieuw geprogrammeerde EZ-sensoren met veranderde identificatie van de betreffende sensor, moet de TPMS-sensor opnieuw worden aangeleerd aan het voertuig .

Bij zelflerende bandendrukcontrolesystemen met TPMS sensor wordt dit door een 15-20 minuten proefrit sneller dan 20 km/h aan het stuurapparaat aangeleerd. Onder andere bij de merken Mercedes, Opel, VW,Ford, Mazda en Hyundia kan dit zo gedaan worden en zal het TPMS lampje vanzelf uitgaan.

Informatie over voertuigspecifieke aanleerprocedures kan worden gevonden voor bijvoorbeeld in het programmering en diagnosemenu van het TPMS apparaat iQ 50. Door kopiëren met behulp van programmeerbare TPMS-sensoren kan deze aanleerprocedure in zijn geheel worden vermeden, aangezien de nieuwe gekloonde TPMS sensor dezelfde sensoridentificatie heeft, als de eerder gemonteerde TPMS-sensor van het voertuig. De respectievelijke positie van het wiel op het voertuig is waargenomen.

Aanleren van TPMS sensoren op het voertuigmenu van het bandenspanningscontrolesysteem\

Na installatie van nieuwe originele (OE) TPMS sensoren of extra nieuw geprogrammeerde EZ-sensoren met veranderde identificatie van de betreffende sensor TPMS-sensor, moet deze opnieuw worden aangeleerd aan het betreffende stuurapparaat.

Voertuig specifieke aanleren van de nieuwe TPMS-sensoren kan handmatig worden gedaan via toetsen op het voertuig dashboard. Informatie over voertuigspecifieke aanleer procedures kan worden gevonden voor bijvoorbeeld in het programmering en diagnosemenu van het TPMS apparaat iQ 50.

Door kopiëren met behulp van programmeerbare TPMS-sensoren kan deze aanleerprocedure in zijn geheel worden vermeden, aangezien de nieuwe gekloonde TPMS sensor dezelfde sensoridentificatie heeft, als de eerder ingebouwde TPMS-sensor van het voertuig. De bijbehorende wiel positie moet worden overgenomen.

Aanleren van TPMS sensoren met de programmering en diagnoseapparaat iQ 50

Na installatie van nieuwe originele (OE) TPMS sensoren of extra nieuw geprogrammeerde EZ-sensoren met veranderde identificatie van de betreffende sensor, moet de TPMS-sensor opnieuw worden aangeleerd op het voertuig.

Voertuigafhankelijk kunnen bij sommige systemen met behulp van programmering en diagnoseapparaat iQ 50 de sensor identificatie (ID's)van alleTPMS-sensoren worden uitgelezen. In de iQ 50 zijn nu alle sensor identificaties opgeslagen samen met de bijbehorende wiel positie van het voertuig.