Würth Nederland B.V. tijdens Equipvak 2016

Würth Nederland B.V. laat tijdens Equipvak 2016 zien zich aan te passen aan de veranderende Automotive & Cargo branche.

’s-Hertogenbosch 17.05.2016 - Met name de laatste jaren was de Automotive & Cargo branche aan stevige veranderingen onderhevig en werd de vraag om aanpassingen te doen noodzakelijk. Ook Würth Nederland zette een nieuwe koers in, waarbij tijdens Equipvak 2016 de resultaten zijn te zien van deze ontwikkeling en aanpassing aan de markt. Met doorontwikkelde en nieuwe producten & diensten toont Würth de nieuwe richting, met als doel de klant zo optimaal mogelijk te ondersteunen en te ontzorgen, want ook zíj zijn genoodzaakt zich verder te ontwikkelen.

Het initiatief van het RAI Equipment Platform om een nieuwe nationale beurs rondom het thema equipment, carwash en tools te organiseren sluit daarmee naadloos aan bij de nieuwe koers die Würth Nederland met Automotive heeft gezet en is daarmee dé locatie om dit te tonen.

Van 31 mei tot en met 2 juni zal Würth in EXPO Haarlemmermeer te Vijfhuizen zich met 5 thema’s presenteren; digitaal gereedschap, tools, Car & Care, E-business en ORSY®mobile.

In de ontwikkeling van de Automotive & Cargo branche speelt Auto-elektronica een steeds dominantere rol, denk hierbij aan diagnose voor vrachtwagens en personenauto’s, airco-diagnosesystemen en TPMS (Tyre Pressure Monitor System) met unieke producten, een ondersteunende helpdesk en het e-learningpakket die monteurs op-en-top begeleiden in het razendsnelle ontwikkelingsproces van bandenspanningcontrolesystemen.

Tevens toont Würth tijdens Equipvak geavanceerd gereedschap, tools die onmisbaar zijn in een wereld waarin de ontwikkeling van elektrische auto’s snel gaat.

Een ander thema is Car & Care, de complete productgroep voor het reconditioneren van de gebruikte auto en waarbij het garagebedrijf direct de verkoopmarge ziet verbeteren en de klant door het totaalconcept wordt ontzorgd. Tijdens de Equipvak lanceert Würth in Nederland de Würth Perfection Line, een nieuwe productgroep voor het optimaliseren van het exterieur en interieur van de auto. De slogan van deze nieuwe fraaie productgroep luidt niet voor niets ‘passion needs care’…

Uiteraard wordt er tijdens de beurs ook aandacht besteed aan rendementsverbetering, welke onder andere voor de Würth-klant is te halen uit E-business en het juiste bestelproces. Hoge kosten voor het garagebedrijf worden daarmee drastisch gereduceerd, zodat ook hier een rendementsverbetering direct zichtbaar wordt.

Deze producten en diensten laten tijdens Equipvak de nieuwe weg zien waarin Würth met Automotive is ingeslagen, maar ook in het tweede halfjaar van 2016 zal de koers verder worden gezet en zichtbaar worden.

EQUIPVAK

EQUIPVAK is een initiatief van het RAI Equipment Platform en is de nieuwe nationale beurs rondom het thema equipment, carwash en tools en zal van 31 mei tot en met 2 juni plaatsvinden in EXPO Haarlemmermeer te Vijfhuizen.

Over de Würth-Groep

De Würth-groep is wereldmarktleider op het gebied van handel in montage- en bevestigingsmaterialen. Zij bestaat momenteel uit meer dan 400 ondernemingen in meer dan 80 landen en

biedt werk aan meer dan 67.000 medewerkers. Hiervan zijn er bijna 30.000 werkzaam als verkoper in de buitendienst.

In haar kernactiviteit, de Würth-Linie, bevat het verkoopprogramma voor MKB en Industrie meer dan 100.000 producten: van schroeven, schroeftoebehoren en pluggen via gereedschap tot aan chemisch-technische producten en persoonlijke beschermingsmiddelen.

De Allied Companies, ondernemingen van het concern, die grenzen aan de kernactiviteit of gediversifieerde arbeidsterreinen bewerken – vullen het aanbod van producten aan voor bouw- en doe-het-zelfzaken, elektro-installatiematerialen, elektronische onderdelen (bv. printplaten) evenals financiële dienstverlening. Zij leveren meer dan 40% van de omzet van de Würth-Groep.

www.wurth.nl