Alleen voor ondernemers  

Uitgebreide productinformatie

125.000 artikelen

Snelle levering

Uw eigen contactpersoon

Alleen voor bedrijven

Würth Nederland wint de Digital Transformation Award 2019!

Op het Würth Congres 2019 in Vancouver heeft Würth Nederland de award gewonnen voor digitale verandering. Een mooi resultaat voor de afgelopen jaren waarin Würth Nederland tal van nieuwe concepten en innovaties in de sales heeft geïntroduceerd. Würth Nederland heeft hierin een echte voortrekkersrol en werkt non-stop aan vernieuwingen en verbeteringen op gebied van E-Commerce. Lees hier welke innovaties Würth Nederland met succes heeft gelanceerd:

Würth Vending

Enkele jaren geleden zijn we met succes gestart met vending machines. Deze automaten staan op de werkvloer bij de klant en bieden een vast assortiment aan veelgebruikte producten aan die het systeem automatisch bijbestelt. Zo is er geen extra belasting van het magazijn, zijn de producten 24/7 beschikbaar en neemt het gebruik van deze producten met 35% af en neemt de productiviteit toe.

EDI (Electronic Data Interchange)

Ook op het gebied van EDI is Würth Nederland de voorloper in de uitrol bij klanten en werkt constant aan verbetering en uitbreiden van de beschikbare systemen. EDI maakt het mogelijk om gegevens zoals orders, leveringsbonnen, facturen en orderbevestigingen te converteren naar verschillende gestructureerde en gestandaardiseerde formaten en deze binnen enkele seconden via verschillende kanalen te verzenden. We kunnen de gegevens uitwisselen tussen de klant en ons ERP-systeem - zelfs over nationale grenzen heen. Dit elimineert de noodzaak voor handmatige invoer, vermindert foutenbronnen en versnelt processen. Er is volledige compatibiliteit met meer dan 40 gerenommeerde softwareleveranciers, ketenstandaard 2ba en artikelbeheer.nl. De kracht van EDI is de snelle implementatie door de inzet van standaardisatie.

Würth Scanner

Online bestellen via de Würth scanner behoort ook tot een van de digitale veranderingen waar wij als eerste succes mee hebben geboekt. Met de Würth Scanner bestelt een klant snel door eenvoudig de barcodes van producten te scannen. Deze producten worden automatisch doorgezet naar de winkelwagen in de Online-Shop. Naast de Würth scanner kan een klant nu ook via de Würth app producten scannen en direct toevoegen aan zijn winkelwagentje. Integratie van de klant zijn eigen scanners is zelfs ook mogelijk. En bovendien herkent de scanner wijzigingen van artikelnummers tot vele generaties terug. Met Single Sign On voor zowel de scanner, app en andere devices is inloggen in de Online-Shop erg eenvoudig.

Personalisatie Online-Shop

Een andere digitale transformatie is te vinden in de Online-Shop zelf. We maken sinds 2018 gebruik van een recommendation engine die op elke pagina terugkomt, zelfs onder de winkelwagen. Deze persoonlijke productsuggesties maken het voor een klant nog eenvoudiger producten te vinden en bestellen die bij zijn behoefte passen. Diverse management tools in de Online-Shop ondersteunen de klant in een snelle inventarisatie en evaluatie. Het is zelfs mogelijk om een klant specifieke Online-Shop in te richten met eigen look and feel en met een beperkt aantal geselecteerde producten.

Branche specifieke landingspagina’s

Klanten ervaren op de Online-Shop ook personalisatie op branche niveau. In 2018 hebben we Branche gerichte landingspagina’s ontwikkeld om zo ultra relevant te zijn voor de klant met recommendation engines en branchegerichte content. In e-mailmarketing spreken we de klant ook branchegericht aan.

Van multichannel naar omnichannel

Bij Würth Nederland maakt het niet uit waar de klant iets koopt, hij heeft altijd een vertegenwoordiger, een shop, en een vast backoffice team. Ook zijn alle aankopen via welk kanaal dan ook terugvinden in de Online-Shop. De Online shop is in 2018 volledig geaccepteerd door de buitendienst. De beste resultaten behalen we niet alleen met online, maar juist door het combineren van al onze verkoopkanalen. Würth Nederland is een van de weinige Würth landen die al volledig is getransformeerd van multi- naar omnichannel.

Meer weten over Würth E-Business mogelijkheden?

Lees meer informatie over Vending, EDI, Scanner en de Online-Shop op de E-Business pagina. Direct contact met onze specialist? Onze e-commerce specialist maakt graag een afspraak met u! Stuur hiervoor een mail met uw gegevens en de gewenste dag/tijd naar ebusiness@wurth.nl.

Award